[HABER] FETTAH CAN’DAN ŞOK ANALİZ

- “Yalanlar Cumhuriyet”i Dokuzsekiz Müzik etiketiyle eylül ayında müzik marketlerde yerini aldı. Çok yeni olmasına rağmen albüm satışlarınız çok güzel gidiyor.

- Albüm satışları çok iyi gidiyor. Beklentiyi karşıladık. Dinleyiciden aldığım tepkiler çok güzel. Üçüncü albümde istediğimiz her şeyi yaptık. Şarkılar içimize sindi. Şarkıların bu kadar seviliyor olması ve her şarkının ayrı ayrı beğenilmesi beni oldukça mutlu ediyor. Şarkıların düzenlemelerini yaparken tamamını canlı kayıtlar üzerine kurulduk. Şarkıların akışına göre Erdem Sökmen, Göksun Çavdar, Hasan Gözetlik, Altuğ Öncü, İstanbul Strings, Ceyhun Çelikten, İsmail Tunçbilek, Yonca Kocadağ ve Murat Aziret gibi alanlarında Türkiye’nin en önemli müzisyenleriyle stüdyoya girdik. Bahsettiğim isimlerle arkadaşlığımız zaten var. Sadece stüdyo içinde değil stüdyo dışında da görüştüğüm arkadaşlarım. O yüzden duyguları paylaşa paylaşa yaptığımız bir albüm oldu. İçimize sinen bir albüm oldu.

TERCİHİM CANLI ENSTRÜMAN

- Elektronik müzikle yapılan şarkılar için ne düşünüyorsunuz?

Ben genelde canlı enstürmanları tercih ediyorum. Albüme çalmaya gelen her arkadaşımın ruhundan bir parça geçişler olsun istiyordum. Sonuçta teknoloji çok ilerledi. Davul deseniz tek tuşla davul sesini alırsınız. Ama ben müziğin her zaman canlı çalınmasından yanayım. Canlı kayıtları seviyorum. Birlikte güzel müzikler yapıyoruz ve keyifli zaman geçiriyoruz sonucu da başarılı albümler oluyor.

- Hiç dinlemediğimiz bir parçanızı duyduğumuz anda aa bu kesin Fettah Can’ın parçası diyoruz, Fettah Can tarzı diye bir tarz var..

Bunun için özellikle bir şey yapmıyorum. Müzikal zevkler herkesin kendine ayrıdır. Yani şarkıyı yazarken ayrı bir zevk vardır. Tarz vardır. Benim de kendi söylemim var. Söylemim insanlarda yer etmiş. 21 sene oldu ve epey zamandır şarkı yazıyorum. Sadece benim değil diğer arkadaşlarıma verdiğim şarkılardan dolayı da hafızalarda bir işaret beliriyor. Böyle bir şey oluyorsa ve üstüne beğeniliyorsa bu benim için güzel bir şey.

İLK ALBÜMÜMÜ ÇÖPE ATTIM


- Yıllar önce yapmış olduğunuz ilk albümünüzü sildiğiniz doğru mu?

Yaklaşık 17, 18 yıl önce bir albüm yapmıştım. Fakat kendimi hazır hissetmedim ve şirketime rica ettim. Albümü silip çöpe attık. O albümde ki bir çok parçayı sanatçı arkadaşlarım okudu.

- Gülben Ergen’in seslendirdiği ‘Yalnızılık’ da onlardan biri değil mi?

Evet, ‘Yalnızlık’ o albümdeydi ve çok sevildi. Ama diyorum ya güzel bir şeyler yapmak için önce kendinizi hazır hissetmeniz lazım. Benim bu işte ki olgunluğum çok önemliydi. Belki o dönem o albüm çıkmış olsaydı o zaman sizin sorularınıza bile rahat yanıt veremeyebilirdim. Çünkü eksik olan bir şeyler vardı.

- Sizi müziğe ilk babanız teşvik etmiş.

Bu bir işaret, bir mucizedir. Babamın yeteneğimi görmesi ve doğru yöne teşvik etmesi benim için çok mühimdir. Genelde bizde, çocuklar sanatın her hangi bir dalıyla uğraşmak istediğinde ebeveynler aman oğlum onu hobi olarak yap, boş ver derler. Bizde tam tersi oldu.

- Ebeveynler neden böyle düşünüyor?

Sanat yapmak istiyorsunuz. Bunun riskleri var. Sanatın her hangi bir dalıyla uğraşan insanlar, maddi kazanca çok uzun zamanlar sonra sahip olabiliyorlar. Becerebilenler bir yılda parlıyor. Bu sadece şarkıcılık olarak da değil. Bir ressam bir heykeltraş için de geçerli. Bir heykel traşın eserleri bazen öldükten sonra değer bulabiliyor. Bunlar, insanlara hep ürkütücü gelmiştir. Genelde hayat garantisi olmayan bu işler, ebeveynler tarafından risk gibi görülmüştür. Şöyle de bir gerçek var; bu yaşadığınız mutluluğu kazandığınız hiçbir şeyde yakalayamıyorsunuz. Bunun parayla karşılığı yok çünkü. Ürettiğiniz eserin fiyatı bir lira da olabilir. Bir trilyon da olabilir. Alıcısıyla alakalıdır. Tamamen değersiz de olabilir ama bir eserdir sonuçta . Önemli olan eser yaratabilecek kıvama gelebilmektir. Bu aileleri biraz korkutuyor.

- Manevi olarak değerini gördüğünüz işinizin maddi olarak da değerini görebiliyor musunuz?

Bunun en büyük kazancı maneviyat. Maneviyat olarak korkunç hazları var. Ben de bu hazların her birini teker teker yaşıyorum. Maddiyat karşılığı derseniz bunun içine başka şeyler giriyor. Bunun içine meslek birlikleri giriyor. Telif sistemi giriyor. Korsan giriyor. Hak sistemi iyi işliyor olsaydı evet ben de maddi olarak emeğimin karşılığını alırım. Bunların hepsi iyi işlemediği için daha çok sahne alarak hayatımızı kazanmaya çalışıyoruz.

ARADA 45 YIL FARK VAR

- Bu sistem ne zaman oturur?

Gelişiyor. Türkiye’de kültür bakanlığı ve meslek birlikleri güzel adımlar atıyor. Dünya bunu 50 sene önce aşmışsa biz daha beş senedir aşmaya çalışıyoruz. Arada 45 senelik bir mesafe var. Biz bu mesafeyi ne kadar çabuk kapatırsak o kadar gelecek nesiller bu işten hem emeklerinin karşılığını alabilirler hem de daha iyi işler üretebilmek için daha şartlarda bu işi yaparlar.

- Siz kimleri dinlersiniz?

Ben türküleri çok severim. Kubat dinlerim. Neşat Ertaş zaten çok özeldir. Her kurduğu cümle çok önemlidir.

- Arnavut kökenlisiniz, bunun şarkılarınıza yansıması oluyor mu?

İzmir’de de çok Arnavut vardır. Orada farklı dille şarkı söyleniyor. Şarkılar genelde hareketlidir. O hareketli melodilerin için de ağıtlarda bulabilirsiniz. Her kültür başka bir lezzet sunar insana. 4 yıl klasik Türk müziği eğitimi almamı da sayarsak bunların hepsinin karışımı benim şarkılarıma da haliyle yansıyor.

- Türkiye’de müzik nereye gidiyor.

Çok tutarsız işler çıkıyor. Yolda giderken radyoyu açtığım zaman gerçekten söylediğinden hiç bir şey anlamadığım bir sürü şarkı duyuyorum. Ve bu beni biraz üzüyor. Genel olarak söylüyorum şuan ülke de çok kötü şarkılar yapılıyor. Gençlerin önünü açmalı. Gençlere imkanlar tanınmalı. Çok yetenekli genç kardeşlerimiz var. Onlar ne kadar çok dinleyici ulaşırsa bu durum biraz daha değişebilir.

- Genç yetenekleri her gün bir kanalda bir yarışmada görüyoruz. Bu yarışmaları nasıl buluyorsunuz?

Oraya katılan her yarışmacı bunun bir şov olduğunu ve bu şovun bir parçası olduğunu kabul ederse hiçbir sorun yok. Hiçbir problem yok. Ama oradan çıktıktan sonra ben bir şeyler olacağım beklentisi içine girerse yazık olur. Çünkü bunun garantisi yok. Bu yarışmalarda birinci olan Türkiye’nin starı olacak, Türkiye’de onu herkes sevecek diye düşünmemeli. Buna kötü örnekler de oldu.

Cansu ile albüm yapmak gibi bir planımız yok

- Cansu Kurtcu ile uzun süreli, güzel bir birlikteliğiniz var. Birlikte albüm yapmayı hiç düşünmüyor musunuz?

Şimdilik öyle bir düşüncemiz yok. O kendi müziğini yapıyor. Kendi bestelerini yapıyor. Kendi şarkılarını sanatçı arkadaşlarıyla paylaşıyor. “Yalanlar Cumhuriyeti” ile “Söz” şarkılarının sözleri Cansu’ya ait zaten. Kendi hayatı üzerinde devam ediyor. Çünkü O’nun bir yolu var. O istediği şekilde o yolu şekillendiriyor. Ama olursa birlikte bir şarkı daha yazıp hadi bunu birlikte okuyalım deriz ve okuruz.

BURCU ŞAKAR / YENİ ASIR İNTERNET SİTESİ
Share this article :

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Albüm indir Download Full Mp3 indir - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger